W ofertach producentów wyrobów ze szkła można znaleźć różnego rodzaju kufle do piwa. Część z nich ma służyć nie tylko jako naczynie do picia; bogate zdobienia oraz wyszukane wzory mają przede wszystkim stanowić ozdobę baru czy restauracji. Co więcej, niektóre tego typu lokale zamawiają spersonalizowane kufle do piwa. Dlaczego? Powodów jest nawet kilka.
Atrakcyjna wizytówka firmy
Do niedawna dużą popularnością cieszyły się podkładki pod kufle z logo restauracji czy knajpy. Producenci takiego asortymentu poszli jednak o krok dalej – zaproponowali swoim klientom w pełni spersonalizowane kufle dla lokali gastronomicznych. Na ich ściankach zazwyczaj widnieje logo i/lub nazwa lokalu, rzadziej jego adres czy dane kontaktowe. Dla biznesmenów jest to bardzo atrakcyjna oferta, ponieważ dzięki temu naczyniom używanym do podawania gościom trunków w prosty i niedrogi sposób można nadać drugą funkcję: taki kufel będzie świetną wizytówką restauracji.
Różne pojemności kufli
Standardowe kufle do piwa (https://www.gastropuls.pl/kufle-i-pokale-na-piwo) zazwyczaj mają 0.5 litra pojemności. Czasem zdarza się, że właściciele knajp decydują się na zakup większych wersji – takich, które zmieszczą w sobie 0.75 litra płynu lub nawet cały litr. Jednak producenci wyrobów szklanych starają się wyjść na przeciw oczekiwaniom swoich klientów. Z tego powodu wiele z nich decyduje się na realizację zamówień na kufle o nietypowych pojemnościach – na przykład 0.6 litra. Należy jednak pamiętać, iż takie indywidualne zamówienia nie są realizowane w systemie detalicznym; wyprodukowanie dziesięciu sztuk niestandardowych kufli jest z reguły dla przedsiębiorstwa nieopłacalne. Minimalne zamówienie jest kwestią indywidualną dla każdej firmy produkcyjnej, jednak często wynosi ono powyżej stu sztuk. Co więcej, produktów stworzonych na indywidualne zamówienie klienta nie można zwrócić; przedsiębiorstwo nie przyjmie takiego zwrotu, ponieważ prawdopodobnie mogłoby mieć problemy ze znalezieniem zbytu na naczynia do piwa o nietypowej pojemności.
Outlet – jak kupić kufle taniej?
W outletach z wyrobami szklanymi można znaleźć całe mnóstwo kufli, które posiadają wadę fabryczną, lecz mimo jej występowania – nie tracą one na funkcjonalności i komforcie użytkowania. Mogą to być rysy na powierzchni szkła, niedokładnie naniesiony nadruk, przebarwienia występujące w okolicach ucha kufla czy też rysy powstałe podczas ekspozycji towaru w sklepie (na tak zwanych produktach powystawowych). Wadliwy towar zawsze jest tańszy od produktów wolnych od wad, jednak należy pamiętać, iż w większości przypadków nie podlega on reklamacji.